Kundansvarig Bostadsrättsföreningar

Kundansvarig Bostadsrättsföreningar – Göra affärer och tjäna pengar?

Tycker du om att göra affärer? Tycker du om att få betalt utifrån din prestation? Är du
förtroendeingivande och tycker om att förbättra för människor. Har du erfarenhet av
framgångsrik försäljning. Nu har du chansen! Finopti söker dig som har det rätta drivet och
som vill vara med i ett framgångsrikt växande bolag, med goda förmåner dessutom!

JOBBESKRIVNING

Kundansvarig till Finopti.

Finopti grundades 2014 och arbetar idag med att optimera finansiella lösningar åt
bostadsrättsföreningar, företag och fastighetsbolag. Vi har idag över 550
bostadsrättsföreningar som kunder och förmedlar ca 10 miljarder SEK i lånevolym. Kontoret
ligger i Solna och kunderna finns till största del i Stockholm men även i övriga delar av
landet.

ARBETSUPPGIFTER

”Det bästa med att arbeta på Finopti är ansvaret och förtroendet som man får. Jag har
tidigare arbetat på större bolag men trivs mycket bättre här då det är mindre, mer personligt
och mer familjärt. Du tilldelas frihet under eget ansvar och det är flexibla arbetstider då du
planerar dina egna dagar. Jag gillar att få insyn och ansvara för hela processen från start till
mål.”

Om du drivs av att göra affärer med frihet under eget ansvar, då ska du definitivt söka
denna tjänst!”

-Så beskrivs arbetet av flera medarbetare hos Finopti.

Ditt ansvar som Kundansvarig Bostadsrättsföreningar är att sköta hela processflödet från
signerad offert och uppdrag till fakturering och uppföljning hos bostadsrättföreningar. Du får
en kundstock och kommer förvalta den, men även arbeta med att hitta nya kunder och spara
pengar till dem.

Du kommer t.ex. att:

- Optimera bostadsrättsföreningens finansiella lösningar, genomföra bankupphandlingar av lån.
- Gå igenom och analysera inkomna anbud, ta fram en finansieringsstrategi och slutligen ge
styrelsen hos bostadsrättföreningarna din rekommendation.
- Driva och utveckla affärer samt förvalta din kundstock.
- Hitta våra nya kunder genom att kontakta dem

Hos Finopti erbjuds du en roll med frihet under eget ansvar där du själv planerar dina dagar
utifrån de projekt du har igång. Här erbjuds du bra förmåner så som flexibla arbetstider,
gymkort, SL-kort samt telefon och dator, allt för att du ska kunna lägga 100% fokus på ditt
arbete!

VI SÖKER DIG SOM

- Har arbetat med försäljning och förvaltning av kunder
- Har arbetat med service i en ansvarstagande roll sedan tidigare
- Är obehindrad i det svenska och engelska språket i tal och skrift
- Tycker om att kontakta nya kunder och hitta nya affärer

Det är meriterande om du:

- Har tidigare erfarenhet av försäljning och affärskapande
- Om du har erfarenhet och kunskap inom bank- och finansbranschen
- Gillar att utveckla affärsrelationer med nya och gamla kunder

Som person är du ansvarstagande och strukturerad i ditt arbetssätt då det är viktigt att
kunna prioritera rätt för att kunna arbeta effektivt i denna roll. Du är affärsmässig och har
lätt för att skapa långsiktiga relationer med olika typer av människor. Vidare är det viktigt att
du känner dig bekväm med att presentera inför andra samt har lätt för att förhandla i olika
situationer.

I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser,
tidigare erfarenheter och intresse för rollen. Det är därför av största vikt att du motiverar
varför just du skulle passa för denna tjänst i din ansökan.

ÖVRIG INFORMATION

- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid
- Lön: Fast del + provision
- Placering: Solna, 10 minuter norr om Stockholm C

Är du den person vi söker? Maila din ansökan med CV till VD Hans Arén, Om du har frågor eller funderingar, ring 070-367 69 44.